2. Výživový mýtus: Na ketodietě nemusíte počítat kalorie




 

5 výživových mýtů, kterým stále věříte

 

2. Mýtus: Na ketodietě nemusíte počítat kalorie

Na snídani 5 vajec na másle s anglickou slaninou. Na svačinu tuňák v oleji a 40ka Eidam. Na oběd pečený koleno nebo krkovička. Další sváča bude protein s arašídovým máslem a na večeři tatarák. Množství je mi ukradený, vždyť jsem „keto“ a spaluju, jak lejtka patnáctiletýho kluka na jaře. Na keto dietě jsou přeci jediní veřejní nepřátelé mé in shape formy sacharidy.

Pravda: Vyšší kalorický příjem než výdej pro Vás stále bude znamenat to, že přiberete

Jedním z nejvíce zavádějících tvrzení je, že na kaloriích při ketodietě nezáleží, pokud nekonzumujete sacharidy.

Jak vůbec vznikla tato domněnka?

  • Sacharidy způsobují vylučování inzulinu- Inzulin sacharidy ukládá jako tuk- Pokud odstraníte sacharidy ze svého jídelníčku, přestanete ukládat tuk, bez ohledu na spotřebu kalorií – stanete se strojem na spalování tuků
  •  

Pravdou je, že pokud se dostanete do stavu ketózy, zvýšíte tak spalování tuků. Primárně sacharidy a potažmo i tuky jsou hlavním palivem, používanými ve svalech při oxidaci během cvičení. Pokud pak vyloučíte sacharidy ze své stravy, nedáte tak tělu na výběr jaké energetické krytí použít.

Je však rozdíl mezi spalováním tuků a snížení tukové hmoty. K tomu může dojít JEN při nedostatku energie. Pokud je Váš kalorický příjem vyšší než výdej, je úplně jedno z jakých zdrojů strava pochází a tělo tuky uloží úplně stejně jako sacharidy, pro pozdější využití do tukového rezervoáru.

Důvodem, proč ketogenní strava pro některé lidi dobře funguje, je to, že může zvýšit nasycení nebo pocit plnosti. Tento vyšší stupeň nasycení může přirozeně způsobit, že někteří lidé jedí méně kalorií, což vede ke ztrátě tuku, přestože nemusí počítat kalorie.

 

Je populární být vyjímečný, mít výjimečné oblečení, vyjímečný účes, jezdit ve výjimečném autě. Odlišit se. Stejně to vnímám u redukčních diet. Čím větší odlišení (čti kravina) tím více lidí se chytí. Základem úspěchu je a vždy bude kalorický deficit. To znamená, přijímejte méně, než vydáte. Můj OSOBNÍ názor je, že ketodieta není úplně to nejlepší, pakliže chcete nabírat svaly. Jsem přesvědčený, že pakliže ve stravě chybí jeden ze základních makronutrientů, bude šance novotvorby svalové hmoty značně snížena. Navíc, ve svalech bude chybět plnost, svaly vypadají měkčí a prázdné. Stravujte se balančně.

 

Jan Doležel

 



zpět

© JanDoležel 2014 | Autor si vymezuje veškerá práva na obsah díla (internetové stránky) nebo jeho část (články, texty, fotografie) dle Autorkého zákona. Užít dílo bez svolení autora je možné pouze v případě uvedení odkazu na jeho internetovou prezentaci.